loading...
علم
پویا بازدید : 421 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)
1) تهيه و تعبيه کيف يا جعبه امدادونجات و ساير ملزومات اضافی :
شما می توانيد با صرف مبلغی اندک يک ساک امدادی برای خود تهيه کنيد . اين ساک بايد حداقل دارای لوازم زير باشد :
1. چند ظرف آب معدنی و غذاهای کنسرو شده که بتواند نياز شما را برای حداقل سه روز تامين نماييد .
2. يک سری از داروهايي که توسط افراد خانواده هر روز مصرف می شود همچون داروهای (( کاهش فشار و قند خون – داروهای ديابت , قلب و ... )) به همراه لوازم کمک های اوليه
3. چراغ قوه – شمع – کبريت
4. چاقو – بشقاب و قاشق – درب بازکن – کنسرو – ظروف يکبار مصرف و کيسه فريزر ( با کشيدن کيسه فريزر بر روی بشقاب می توانيد از يک بشقاب برای دفعات زيادی بدون نياز به شستشو استفاده کنيد )
5. مواد شوينده و ضدعفونی کننده و گندزدا
6. کيسه زباله بزرگ از نوع مرغوب ( محکم وکلفت : از اين کيسه می توانيد بجز زباله در مواقع لزوم بعنوان بادگير و يا بارانی استفاده کنيد )
7. لباس گرم و لباس زير برای افراد خانواده , خصوصاً نوزادان و لوازم بهداشتی بانوان
8. يک سوت برای زنده يابی ( در صورتی که خدای ناکرده عزيزی در زير آوار باشد صدای سوت بهتر به زير آوار منتقل می گردد تا صدای انسان و يا حتی فرياد زدن ) .
9. يک نقشه شهر با جانمايي بيمارستان مراکز امدادی و مراکز دولتی مرتبط با زلزله .
10. اسناد مهم وياداشتی شامل شماره تلفن های ضروری
11. يک راديو ترانزيستوری به همراه باطری
اين ساک را يا در خارج از منزل ( صندوق عقب ماشين به شرطی که در پارگينگ نباشد ) و يا در مسير خروج از منزل قرار دهيدتا به راحتی بتوان آن را هنگام وقوع زلزله از منزل خارج نمود .
در صورتی که بخواهيد به صورتی کامل به لوازم امدادی بپردازيد , لازم است با استفاده از يک جعبه فلزی محکم , امکانات و تجهيزات لازم را برای پس از زلزله در حياط منزل خود نگهداری کنيد . اين جعبه بايد در محلی نصب شود که پس از زلزله در دسترس باشد . توجه داشته باشيد که لوازم ذکر شده دارای چه کاربردهايي می تواند باشد ، ليستی از آنها تهيه کرده ,کپی آن را در جعبه امدادونجات خود قرار دهيد . ليست لوازم به شرح ذيل می باشد :
کفش راحتی- کلاه ايمنی- کپسول آتش نشانی- چراغ قوه- اجاق پيک نيک( البته بايد به طرز مناسب نگهداری شود تا خود باعث بحران نشود) – آب معدنی حداقل يک بسته شش عددی برای خانواده چهار نفره برای دو روز- انواع کنسرو
گردو- کشمش- نخودچی- چاقو- چنگال- قاشق- ناخن گير- پتو- راديوترانزيستوری- يک بسته الکل جامد – يک نقشه شهر – لباس زير – کيف کمک های اوليه با اضافه نمودن اين موارد : قرصهای مسکن – تب بر – کرمهای ضد قارچ و ضد عفونی کننده برای بانوان – کرم ضد آفتاب برای مناطق گرم – باند – مواد ضد عفونی کننده و ژل های تسکين درد کامل کنيد . اگر کودک خردسال داريد لوازم ويژه کودک را در چند متر نايلون با عرض شش متر حداقل برای ساخت يک چادر موقت – ماژيک ، قلم وکاغذ – ديلم کوتاه – بيل دسته کوتاه – کلنگ – قرقره و طناب پنبه ای – يک شيشه الکل يا نفت – مقداری پول نقد – آينه – فتوکپی از اسنادشخصی خودتان بنا بر تشخيص – سوت –شماره تلفنهای مورد نياز خصوصاً شماره بستگانتان – خشکبار و در نهايت دارو برای بيماران خاص . در اينجا يک تمرين هم برای شما در نظر گرفته ايم , فکر کنيد و با دوستانتان نيز مشورت کنيد که هر کدام از اين وسايل چه موقع و به چه دردی می خورد . اين وسايل را بايد هر چند وقت يکبار مورد بررسی قرار گيرند و اگر نيازی به تعويض وجود دارد تعويض شوند ( باتری های چراغ قوه , کنسروها و موادغذايي و ... ) .
واما محل طرز نگهداری اين وسايل بايد به گونه ای باشد که پس از زلزله به راحتی و يا با حداقل فعاليت به آنها دسترسی پيدا کرد . برای نمونه استقرار اين وسايل در گوشه ای از حياط که البته علاوه بر اينکه از آوار منزل شما به دور است فاصله ای مناسب از ساختمان های همسايگانتان داشته باشد ( تا در زير آوار ساختمان های ديگر مدفون نگردد ) مناسب است . محل ديگر می تواند قسمتی از باغچه منزلتان باشد که بعد از بسته بندی مناسب تجهيزات در داخل باغچه چال شود. در صورتيکه در مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنيد اين تجهيزات را در محل مناسب خروج از منزل قرار داده تا بتوانيد با سرعت برداشته و با خود به بيرون ببريد ( البته بهتر است در چند مورد تمرين مانور و خروج از منزل را با اعضای خانواده و ساير ساکنين انجام دهيد تا در هنگام تخليه ساختمان در زمان بحران با مشکل مواجه نشويد و محل نقاط نگهداری آنها را به تمام اعضای خانواده اطلاع دهيد ) و اما در صورتيکه فرصت خروج از ساختمان را نداشته باشيد به امن داخل ساختمان پناه ببريد ، بعنوان مثال يک ميز محکم فلزی يا نهارخوری ، گوشه ديوارهای اصلی و چهارچوب درب را می توان در مواردی از نقاط امن به شمار آورد . اگر ساختمان شما نسبتاً مقاوم است و فقط خطر برخورد آوارهای سبک وجود دارد می توانيد زير تخت برويد و يا با بالش سر خود را بپوشانيد .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت علم توسط پویا لطفی طراحی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 438
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 94
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 117
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 418
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 14,927
  • بازدید کلی : 370,702
  • کدهای اختصاصی

    اوقات شرعی

    مترجم سایت

    ابزار وبمستر

    تماس با ما

    تقویم شمسی

    

    پیچک

    ابزار امتیاز دهی

    دیکشنری

    رنک الکسا

    ابزار وبلاگ


    بازی آنلاین


    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    فال امروز
    
    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    چت روم

    وبلاگicon
    Web Tools

    قالب وبلاگ

    ابزار وبمستر

    ابزار وبمستر

    خرگوش

    ابزار امتیاز دهی

    ابزار وبمستر

    ابزار وبمستر

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس

    دریافت کد آپلود سنتر

    آپلود عكس

    آپلود عكس

    نمایش وضعیت در یاهو

    قالب وبلاگ

     ..

    طالع بینی ازدواج

    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    کد جست و جوی گوگل

    

    گالری عکس

    

    کد نمایش آی پی

    کد نمایش آی پی

    

    کد حدیث

    کد حدیث

    Pichak

    جدول لیگ برتر ایران

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
    افراد آنلاين: نفر

    Top java codes

    دریافت کد اوقات شرعی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ..:: بزرگترين مرجع کد آهنگ ::..


    ..:: بزرگترين مرجع کد آهنگ ::..

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک